Blog

Powtarzam, Rozumiem, Nazywam

Chciałabym Wam zaprezentować, kolejną wartą polecenia pozycję wydawnictwa WiR – “Powtarzam, Rozumiem, Nazywam – zestaw 1”Pomoc ta jest przeznaczona dla dzieci z zaburzeniami umiejętności posługiwania się mową o różnej etiologii. Założenie programu bazuje na teoriach naukowych stwierdzających, że zdolność wypowiadania przez dziecko pojedynczych sylab otwartych jest bazą wokół której rozwijamy jego umiejętności językowe.Przy doborze materiału…
Read more


9 listopada 2015 0

Kreatywne SOS – wirujące koło

Prawdopodobnie słyszeliście lub zetknęliście się z tą zabawką niejednokrotnie. Wirujące koła są bardzo łatwe do wykonania, niemal zbyt łatwe, a wasze dzieci będą zachwycone gdy zobaczą jak wzory wirują.  Jak wykonać wirujące koło? Do wykonania wirującego koła potrzebujecie: kawałek kartonu, koła narysowane na kartce papieru, klej, nożyczki i kawałek sznurka. To naprawdę wszystko a zabawa…
Read more


8 listopada 2015 0

Kreatywne SOS – guziczkowy sorter

Bardzo lubię przygotowywać pomoce dla córki sama – w ten sposób powstał “guziczkowy sorter”.  Jest to fajna, prosta  zabawka dla dziecka wspierająca rozwój kategoryzacji (w tym przypadku jest to prosta kategoryzacja wg koloru) oraz motoryki małej. Wiem, że w sklepach jest mnóstwo wszelkiego rodzaju sorterów, jednak uważam, że warto poświęcić parę złotych, trochę czasu i…
Read more


8 października 2015 0

Afazja – nie taki diabeł straszny jak go malują

Afazję dzielimy na afazję dziecięcą i afazję u dzieci. Jest jeszcze afazja dorosłych spowodowana najczęściej udarami, wylewami krwi do mózgu – niemniej na blogu będę się skupiała tylko i wyłącznie na afazji dziecięcej. Afazja dziecięca to brak rozwoju mowy spowodowany uszkodzeniem struktury lewej półkuli mózgu. Uszkodzenie to może nastąpić w okresie prenatalnym, w czasie porodu…
Read more


6 października 2015 2

Co to jest integracja sensoryczna (SI)?

Co to jest Integracja Sensoryczna? Termin integracja sensoryczna określa prawidłową organizację wrażeń sensorycznych (bodźców) napływających przez receptory. Oznacza to, że mózg, otrzymując informacje ze wszystkich zmysłów (wzrok, słuch, równowaga, dotyk, czucie ruchu-kinestezja) dokonuje ich rozpoznania, segregowania i interpretacji oraz integruje je z wcześniejszymi doświadczeniami. Na tej podstawie mózg tworzy odpowiednią do sytuacji reakcję nazywaną adaptacyjną. Jest…
Read more


6 października 2015 0

Bawmy się!

  Dzisiejszy świat operuje głównie obrazem. Telewizja, internet, smartfony, tablety…wszechobecność reklam wokół nas… Dzieci w tym świecie są niejako „narażone” na prawopółkulowość, dlatego że obrazy lepiej wykształcają prawą półkulę. Ale język nie może istnieć bez lewej półkuli, bo to właśnie ona tworzy język (zasady gramatyczne, sposób łączenia dźwięków w słowa). Dlatego musimy u najmłodszych rozwijać lewą…
Read more


6 października 2015 2