Blog

Życie praktyczne czyli pieczemy ciasto bananowe

Wczoraj zaproponowałam Milence aby samodzielnie upiekła ciasto. Zgodziła się z wielką chęcią, myślę, że nasz blog wzbogaci się o dział kulinarny dla dzieci bowiem jeszcze wczorajsze ciasto nie zjedzone, a dziś Milena piecze kolejne (właśnie rośnie nam w misce drożdżowe) 🙂 Wczorajsze pieczenie ciasta przez Milenkę uświadomiło mi parę rzeczy. Po pierwsze to, że ciężko…
Read more


0

Nasze majowe Montessori część 1

Cechy dydaktycznych materiałów Montessori umożliwiają dziecku samodzielne działanie. Cały materiał jest ze sobą logicznie powiązany, stanowi integralną całość. Każda grupa pomocy jest podstawą do następnych bardziej skomplikowanych i abstrakcyjnych działań. Układ ten jest niezmienny w całym komplecie pomocy dydaktycznych od przedszkola aż do gimnazjum. Umożliwia to dziecku w każdej sytuacji powrót do etapu poprzedniego lub…
Read more


0

Domek dla lalek – ale gdzie tu wymiar terapeutyczny?

Domek dla lalek rozwija wyobraźnię, kształtuje kreatywność i pozwala dziecku lepiej zrozumieć otaczający je świat. Jest to wspaniała zabawa na długie godziny. O domkach dla lalek napisano w internecie tysiące słów, pokazano tysiące zdjęć, ba… są nawet specjalne blogi z wpisami tylko o domkach dla lalek.  Taki miniaturowy świat małych laleczek i mebelków to na…
Read more


0

Zapraszamy na lody!

Pogoda za oknem nas nie rozpieszcza, chłodno, porywisty wiatr a nawet czasem pokroi deszcz. Ale my wierzymy, że jest to aura przejściowa i już niedługo nastąpią iście tropikalne upały 😉 Jak najlepiej “zaczarować” pogodę i przywołać słońce? Oczywiście jedząc lody! No tak ale Milenka jest chora i lody chwilowo są niewskazane… ale zawsze można bawić…
Read more


0

Trenujmy zmysł dotyku

Dzięki istnieniu dotyku poznajemy własne ciało, ale także znajdujące się wokół nas przedmioty, które umiemy zidentyfikować po samej fakturze, czyli bez angażowania wzroku. System dotykowy jest zmysłem pierwotnym – najwcześniej rozwijającym się i dojrzewającym. Receptory czuciowe (ciałka Paciniego, Meissnera, wolne zakończenia nerwowe) rozmieszczone są na całym obszarze skóry, będącej najobszerniejszym narządem ciała. Struktury umiejscowione w…
Read more


0

Rymowanki – zgadywanki

Jakiś czas temu na Facebook’u pisałam, że uczestniczyłam w warsztatach organizowanych przez wydawnictwo WiR – „Moje sylabki” – nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną prof. Cieszyńskiej które prowadziła Pani Agnieszka Fabisiak-Majcher. Podczas tych warsztatów było otwarte stoisko wydawnictwa, na którym można było wszystko obejrzeć, przekartkować, pomacać 😉 – czyli to co lubię najbardziej. No i oczywiście kupić…
Read more


0

Jak uporządkować dzień?

Jest na facebook’u taka grupa: Logopedia – Metoda Krakowska. Pojawiają się tam różne posty, raz częściej, raz rzadziej – jak to na grupach bywa. Czasem bywa nudno, czasem bardzo inspirująco. Wczorajszy dzień zaliczam do bardzo inspirujących. W tym miejscu chciałabym od razu, z góry przeprosić wszystkie Panie o których będę pisała w tym wpisie, za…
Read more


0

W poszukiwaniu dinozaurów

W nauce czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną bardzo istotna jest rola percepcji wzrokowej. Brak umiejętności różnicowania liter podobnych, odwróconych w płaszczyźnie poziomej lub pionowej całkowicie uniemożliwia niektórym dzieciom naukę czytania, pomimo ich pełnych możliwości słuchowych i prawidłowo funkcjonującego słuchu fonemowego. Parę dni temu przekonałam się, że Milcia nie ma z tym żadnych problemów. Wracałyśmy z terapii tramwajem,…
Read more


0

Dlaczego nauka kształtów jest taka ważna?

Poznawanie kształtów jest najczęściej połączone z nauką kolorów. Taką naukę dziecko zaczyna bardzo wcześnie, poprzez zabawę różnego rodzaju sorterami. Rozróżniane kształtów to jeden z pierwszych sposobów identyfikacji i porządkowania informacji wizualnej. Eksperci w dziedzinie nauczania początkowego potwierdzają, że umiejętność rozpoznawania i odwzorowywania kształtów ma ogromne znaczenie w procesie nauki pisania i liczenia. Dzieci, patrząc na…
Read more


0