Zabawy z liczmanami

Zabawy z liczmanami

9 października 2016 Edukacja matematyczna Integracja sensoryczna kategoryzacje, wykluczanie ze zbioru Materiał matematyczny Percepcja słuchowa i wzrokowa Szeregi i sekwencje 0

Witajcie Kochani!

Dziś chciałabym Wam pokazać w jaki sposób pracuję z Milenką na liczmanach, bo można to robić na wiele różnych sposobów, a to co prezentuję to jedynie ułamek możliwości pracy z liczmanami.

Mamy w domu wiele różnorodnych liczmanów, ale Milenka ostatnio pokochała liczmany w kształcie robali 🙂 Pokazywałam ich zdjęcia na naszym profilu  na Instagram i Facebook i dostałam od Was wiele pytań jak pracować z takimi robalami pomijając oczywiste przeliczanie. Więc jak z nimi pracujemy?

Nie wdając się długie przynudzanie, po prostu pokażę:

Układamy sekwencje dwuelementowe:

img_0047Układamy sekwencje 3 elementowe:

img_0056Kategoryzujemy ze względu na rodzaj, pomijając kolor:

img_0070Wykluczamy ze zbioru.

Wersja łatwiejsza – wykluczamy ze względu na rodzaj, tutaj mamy ważki, a nie pasuje robal:

img_0079

W tym domku mieszkają biedronki, a nie pasuje ważka:

img_0083

 W tym zbiorze mamy dwie różnokolorowe ważki, konika polnego, biedronkę i patyk. Co nie pasuje? Możliwości dziecko ma wiele, nie ma niepoprawnej odpowiedzi, ważne jest aby dziecko potrafiło umotywować swój wybór. W tym zbiorze nie pasuje albo patyk – bo nie jest robalem, lub bo jest drewniany i czerwona ważka – bo jest czerwona.

img_0092

I kolejny nasz zbiór – co nie pasuje?

img_0094

 

Kategoryzujemy za względu na kolor, pomijając rodzaj, plus różnego typu zabawy wspomagające rozwój motoryki małej czyli: wrzucam robale do miski z wodą – Milenka wyławia palcami, szczypcami, nożycami szczypcowymi. To samo z piaskiem – zakopuję robale z innymi różnościami w piasku i zadaniem Milenki jest wyjęcie robali.

Liczmanów robali używamy jeszcze podczas treningu sekwencji słuchowych. Czyli ja podaję sekwencję, Milena wysłuchuje i wykonuje. Np. połóż: zieloną biedronkę, czerwoną biedronkę, żółtą ważkę. Używamy ich także do nauki przyimków, np. ja opowiadam, a Milenka wysłuchuje i odtwarza: zielona ważka przyleciała do pokoju i usiadła na parapecie (Milena bierze zieloną ważkę, kładzie na parapecie) itd…..

 

Materiały:

  • liczmany robale – kupiłam w sklepie Jangar
  • liczmany patyczki – kupiłam w Empiku

Pozdrawiam gorąco!

 

Zapisz

Jeśli uważasz, że to co piszę jest wartościowe, podziel się wpisem ze znajomymi:

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.