Blog

Pakiet edukacyjny – Świąteczne zabawy

Przygotowałam córce zestaw zabaw w klimacie zbliżających się świąt. Była wczoraj trochę zakatarzona, więc nie chodzi do przedszkola. Pomyślałam, że nowe zabawy na pewno jej się spodobają i miło spędzimy poranek. Przygotowałam materiały, wydrukowałam, część zalaminowałam i…. noc pokrzyżowała moje plany. Wysoka gorączka, straszny kaszel – czeka nas pilna wizyta u lekarza. Nawet nie próbuję…
Read more


17 grudnia 2015 11

Miś Ryś i świąteczne ciasto

Podczas jakiekolwiek dalszej lub bliższej podróży zawsze zabieram ze sobą prawie pół bagażnika zabawek. Wyjazd do lekarza na terapię, gdzie niejednokrotnie trzeba trochę poczekać na korytarzu powoduje, że moja torebka po prostu pęka w szwach od różnych książeczek córki, a ramię mi odpada od dźwigania tylu kilogramów.  Moi chłopcy byli w tym temacie łatwiejsi do…
Read more


10 grudnia 2015 10

Moje Układanki – ćwiczenia sylabowe do nauki czytania

Moje Układanki, ćwiczenia sylabowe do nauki czytania – dwie sylaby otwarteczęść 1 – to pozycja autorstwa Pani Agnieszki Fabisiak-Majcher i Elżbiety Ławczys. Zestaw zawiera materiał podzielony zgodnie z kolejnymi etapami symultaniczno- sekwencyjnej metody wczesnej nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej. Układanki te wyróżnia specyficzna konstrukcja, dzięki której dorosły może uczyć dziecko czytania poprzez wykonywanie różnych ćwiczeń.…
Read more


9 grudnia 2015 3

Czytanie globalne

Naukę czytania globalnego rozumiemy, jako swoistą stymulację funkcji prawopółkulowych. Zapoznanie dziecka z globalnymi, wzrokowymi reprezentacjami słyszanych słów następuje równolegle z nauką sylab otwartych. Za tak zwane globalne czytanie odpowiedzialne są struktury półkuli prawej, opracowującej całościowo spostrzegane bodźce. Natomiast, czytanie sylab urzeczywistnia się w sekwencyjnie pracującej lewej półkuli mózgu. Słowem wyjaśnienia Bardzo istotne jest jest w…
Read more


4 grudnia 2015 0

Czytanie metodą symultaniczno-sekwencyjną – sylaby etap 1

Metoda Krakowska nie istnieje bez symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania. Wyjaśniam, że Metoda Krakowska nie jest TYLKO nauką czytania. MK powstała z myślą o dzieciach z deficytami rozwojowymi, ale jest świetna do stymulacji dzieci zdrowych. Podstawowym założeniem  jest nauka czytania SYLABAMI. Postępowanie w metodzie: Ćwiczenia należy rozpoczynać od tego materiału, który dziecko już zna i z którym…
Read more


3 grudnia 2015 3

Wyczarujmy układankę lewopółkulową z niczego!

Dziś chciałam podzielić się z Wami pomysłem na stworzenie układanki lewopółkulowej z niczego. Jesteście gotowi aby stworzyć coś z niczego? Aby stworzyć tę zabawkę dla córki wzięłam do ręki pudełko i przespacerowałam się po mieszkaniu, zaglądając do różnych szuflad, pudełek, pudełeczek w poszukiwaniu różnego typu “śmieci”  i resztek które gdzieś nam zawsze zalegają. Oto co…
Read more


2 grudnia 2015 10

Czytanie metodą symultaniczno-sekwencyjną – część 1

Wczesna nauka czytania, jako metoda stymulująca rozwój struktur mózgowych, pozwala na szybszy rozwój poznawczy, ułatwia i przyspiesza rozwój mowy, pozwala korygować wady wymowy oraz zapobiega rozwojowi dysleksji i jest również idealna dla dzieci dwujęzycznych. Impuls… Dzisiejszy post powstał pod wpływem impulsu. Wczoraj był u mnie znajomy, przywieźć zamówione słodkości (w tym miejscu serdecznie pozdrawiam Damiana…
Read more


27 listopada 2015 2

Zrób samodzielnie kalendarz adwentowy

Grudzień już powoli puka do drzwi, więc nadszedł czas na stworzenie kalendarza adwentowego. Co roku robię dzieciom taki kalendarz – jednak co roku wygląda on inaczej. Jak zrobiłam kalendarz adwentowy? Jako “bazy” do mojego kalendarza użyłam kijka pożyczonego od młodszego syna. Kija z dość długą historią – bowiem znalezionego podczas wspinaczki na górę Stol w…
Read more


21 listopada 2015 2

Idziemy na zakupy, czyli programowanie języka polskiego

Programowanie języka jest techniką wprowadzania struktur językowych w odpowiedniej kolejności. Ma to ścisły związek z rozwojowym aspektem terapii, w oparciu o paradygmat słownikowy, gramatyczny i składniowy. Pakiet początkowy, czyli co to jest? Podczas  naszej zabawy “Idziemy na zakupy” możemy zastosować metodę, którą stosuje się w Szkole Krakowskiej – dać dziecku “pakiet początkowy” (starter) gramatyki języka…
Read more


13 listopada 2015 8