Blog

Bawimy się z sylabami

Dziś po raz pierwszy od dłuższego czasu córka poszła do przedszkola. Nie ukrywam, że obie z radością pożegnałyśmy się w drzwiach sali. Jeszcze chwilę stojąc w drzwiach rozmawiałam z wychowawczynią, a ona zabrała do stolika jakąś układankę i machała mi niecierpliwie „Pa! Pa”, a jej mina mówiła: „No idź już sobie! Idź! Idź!” 😉 Korzystając…
Read more

Walentynkowe kolory

Przygotowałam wczoraj córce mały zestaw do utrwalania kolorów. A jako, że jutro Walentynki – narysowałam jej jabłuszka w kształcie serduszek i całość przygotowanego przeze mnie materiału jest w klimacie walentynkowym. Tak wygląda część naszego zestawu do pracy na dziś: Jak się bawimy? Na tacce spożywczej rozkładam 3 kolory, zadaniem córki jest podać nazwę koloru i…
Read more

Nakrywamy do stołu

Już od dawna wdrażamy córkę do odpowiedniego zachowania przy stole i odpowiedniego używania sztućców. Do przedszkola poszła z elementarną wiedzą, że zupę jemy łyżką a drugie danie nożem i widelcem. Jakież było moje zdziwienie, gdy po paru dniach przedszkola zaczęła makaron z zupy wyjadać rękami… Znów musieliśmy wrócić do pracy u podstaw i tłumaczyć, że…
Read more

Sekwencje słuchowe

Pomysł na tę „pomoc” znalazłam na którymś z logopedycznych blogów. Postanowiłam spróbować jak to u nas zadziała. Z sekwencjami 3-elementowymi są u nas nadal niejakie problemy, powróciłam więc do prostych sekwencji 2-elementowych. Cały geniusz tej „pomocy” do sekwencji słuchowych tkwi w prostocie. Biała kartka papieru na której rysujemy kwadraty. U nas dwa – bo sekwencje…
Read more

Bo nauka to zabawa!

Dziś chciałabym Wam pokazać pomoc do nauki liczenia jaką wykonałam córce. Mam nadzieję, że uda mi się Was zainspirować do zabaw matematycznych z dziećmi 🙂 Na filcu odrysowałam dłonie córeczki i przyszyłam je do grubego filcowego prostokąta – który jest naszą bazą do zabawy. Na końcówki palców przykleiłam rzep samoprzylepny (część z haczykami).  Przygotowałam etykiety…
Read more

Kieszonki do wszystkiego

Od paru dni „chodziło” mi po głowie: Co by tu zrobić, aby jeszcze bardziej uprzyjemnić córce naukę czytania? Jak wszyscy wiemy metoda symultaniczno-sekwencyjna wymaga wielkiej różnorodności pomocy do nauki. Myślałam, myślałam aż…wymyśliłam! Dokładniej rzecz ujmując: wczoraj wymyśliłam dziś zrobiłam i już się nawet z córką bawiłyśmy. Jak wiecie u mnie od pomysłu do realizacji jest…
Read more

Garść pomysłów na zabawy

Co dwa tygodnie jeżdżę z córą na zajęcia w poradni PP. Fachowo nazywają się: terapia grupowa dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Są to fantastyczne zajęcia na których specjaliści (logopedzi, psycholodzy, pedagodzy) pokazują i uczą rodziców: jak bawić się z dziećmi aby wspomóc ich prawidłowy rozwój. Prawdę mówiąc nie wiem kto te zajęcia lubi bardziej…czy…
Read more

Na wsi

Już od jakiegoś czasu pasjonuje mnie temat pedagogiki Montessori. Im więcej czytałam na ten temat, tym bardziej mi się podobał.  Nie będę tutaj opisywała założeń pedagogiki Montessori, bo nie czuję się na siłach wyjaśniania tematu dokładnie. Myślę, że moi czytelnicy na pewno zetknęli się z tym tematem w mniejszym bądź większym stopniu, a jeśli nie…
Read more

Quiet Book – wiosna

Tak, wiem, za oknem zima i jeszcze trochę potrwa. Ale mimo to u mnie już wiosennie. Na 15-tą rocznicę ślubu dostałam od męża wymarzoną maszynę do szycia. Od razu przystąpiłam do szycia kolejnej quiet book dla córki. Widać po tej książeczce, że moje umiejętności krawcowej wymagają jeszcze dużo praktyki – szwy są krzywe, ale powiem…
Read more