Sylabowe chorągiewki

Dzisiaj mam dla Was kolejny z moich szalonych pomysłów – zrobimy razem chorągiewki z washi tape i pobawimy się sylabkami w dość nietypowy sposób.

Gotowi?

To do dzieła!

Na początek dajemy dziecku kolorowe miski, drewniane korale, szczypce i niech sortuje ze względu na kolor. My w tym czasie robimy sobie kawkę, przed planowaną dalszą częścią, ciut trudniejszych ćwiczeń 😉

 

kategoryzacje

Przygotowujemy wykałaczki do szaszłyków i taśmę washi tape. Jeśli nie macie pod ręką taśmy washi tape, nada się zwykły papierowy plaster opatrunkowy. Albo papierowa taśma do zabezpieczania ścian podczas malowania.

Ja ostatnio mocno zakręciłam się w temacie washi tape i będę tworzyć więcej pomocy przy jej użyciu 🙂

Na wykałaczki dziecko nakleja taśmę, rodzic lub dziecko wycina chorągiewkę, piszemy sylabki i do dzieła!

Do miseczek z posortowanymi kolorami włożyłam karteczki z sylabkami. Zadanie brzmi:

Weź chorągiewkę LU i nałóż LU LU LU

Zadaniem dziecka jest dokładnie wysłuchać sekwencji sylab jakie jednym ciągiem podaje rodzic, zapamiętać i nałożyć na chorągiewkę.

Wariacji jest miliony: rodzic podaje sylabę z chorągiewką, dziecko wyszukuje i bierze do ręki. Następnie wysłuchuje sekwencję sylab podaną przez rodzica (BU LU LE) i nawleka korale na patyczek. Ilość sylab dostosowujemy do możliwości dziecka – dla jednych będzie to jedna sylabka, dla innych cztery.

Tutaj mamy na przykład na chorągiewce LA sekwencję sylab: LA LO LU

 

Możecie także mówić dzieciom słowa, ba nawet zdania – a zadaniem dziecka jest podzielić słowo na sylaby na głos i nawlec korale. Np. mówicie zdanie: Mama ma lale. Dziecko dzieli na sylaby i nawleka w kolejności: MA MA MA LA LE.

A jak już Wam się znudzi to przejdźcie do tej bardziej zwariowanej części:

Jedzeniowe sekwencje słuchowe.

Tak, wiem…wpajano mam, że nie wolno się bawić przy jedzeniu i nie wolno się bawić jedzeniem. Ale to w sumie dlaczego?

Dlaczego raz na czas nie wyrzucić konwenansów za okno i nie pobawić się jedzeniem?

Do miseczek włóżcie pokrojone w kostkę produkty i czas na sekwencje słuchowe.

 

 

Polecenie: weź do ręki chorągiewkę BA. Dziecko wyszukuje odpowiednią sylabkę, a rodzic podaje sekwencję którą dziecko musi zapamiętać i odtworzyć nabijając poszczególne produkty na szaszłyk: ser, winogrono, wędlina, ser.

 

Prawda, że pyszna zabawa i przy okazji super nauka?

Życzę Wam więc dobrej zabawy i…. smacznego – bo trzeba później przecież te szaszłyki zjeść 🙂

Kto więc zje szaszłyk BA, a kto szaszłyk LI? 🙂

 

 

Zapisz

Zapisz

Komentarze

comments