Jedziemy na wakacje

Jedziemy na wakacje

8 czerwca 2016 Ćwiczę z KreatywneWrota.pl Ćwiczenia funkcji poznawczych Ćwiczenia lewopółkulowe Emocje, relacje czasowe i przestrzenne Kategoryzacje Nauka czytania Sekwencje słuchowe 0

Sezon wakacyjny zbliża się wielkimi krokami. Gdzie wyruszacie w tym roku na wakacje?

My jedziemy pod namioty.  Gdzie…jeszcze tak w zasadzie nie wiemy, na pewno do Chorwacji na pokazy lotnicze, a potem…. tam gdzie nasze oko zatrzyma się na pięknie krajobrazu, a kółka samochodu zawiozą. Zdecydowanie preferujemy taki sposób spędzania wakacji – namioty i gdzie nas oczy poniosą.

Odbiegając od tematu wakacji – Milenka ostatnio ma duże zniechęcenie do nauki czytania, myślę, że to przez to, że pracuje ostatnio na ciągle tych samych materiałach – ileż można? Postanowiłam więc zrobić jej coś nowego – i tu wracamy do tematu naszych wakacji pod namiotem 🙂

Moja nowa pomoc dla Milenki po pierwsze nawiązuje do wakacji – czasu wyjazdów rodzinnych, po drugie do naszego wyjazdu pod namiot, no i po trzecie – pouczymy się trochę czytać 🙂

Narysowałam materiały, wydrukowałam, zalaminowałam. Przygotowałam arkusz A3 z kolorowego kartonu.

IMG_6821

 

Następnie zbudowałam namiot, postawiłam drzewko i ognisko na tym arkuszu. Przygotowałam planszę z ulicą oraz walizki z sylabami:

IMG_6831

 

No i zaczynamy – czyli jak bawimy się na mojej najnowszej pomocy?

Obok planszy z ulicą rozkładam 3 samochody i opowiadam historię. Pewnego dnia nasza rodzina postanowiła jechać samochodem na wakacje. Na parkingu stały 3 auta.

IMG_6834

 

Tatuś zdecydował, że wezmą niebieskie auto. Pokaż gdzie jest niebieskie auto? Połóż niebieskie auto na ulicy.

IMG_6838

 

Rozkładam walizki z sylabami i kontynuuję opowieść: Tatuś powiedział, że trzeba spakować walizki do auta. Pierwsza jest pomarańczowa walizka PU. gdzie jest pomarańczowa walizka PU? Połóż na samochodzie.

IMG_6839

 

Świetnie! To jest pomarańczowa walizka PU. Teraz połóż czerwoną walizkę PE.

IMG_6841

 

I tak dalej układamy dowolną ilość walizek. Gdy walizki są już ułożone, kontynuuję opowieść:  Po zapakowaniu walizek rodzina wyruszyła na wakacje. Oni jadą pod namiot.

IMG_6844

 

O już dojechaliśmy! Ognisko już rozpalone, a namiot rozłożony. Czas wypakować walizki. Włóż do namiotu zieloną walizkę PO.

IMG_6847

 

Opowieść może być dłuższa, krótsza, bardziej bogata w szczegóły – w zależności od stopnia rozwoju rozumienia i mowy dziecka. Walizki możemy wkładać nie tylko do namiotu ale kłaść obok drzewa, za drzewem, koło ogniska, za namiotem itp – w ten sposób od razu ćwiczymy z dzieckiem przyimki i relacje przestrzenne.

IMG_6849

 

Wykorzystując kolorowe walizki bez sylab możemy też ćwiczyć z dzieckiem sekwencje słuchowe. I jak wcześniej opowiadamy historię dostosowaną poziomem do dziecka.

Rozkładam kolorowe walizki, planszę z ulicą i samochody:

IMG_6858

 

Pierwszym zadaniem Milenki jest wybrać czerwony i zielony samochód. To jest łatwe. Sprawa komplikuje się gdy podaję polecenie: Na czerwonym samochodzie połóż walizki: pomarańczową i niebieską.

IMG_6860

 

O ile sekwencje dwuelementowe są dla Milenki łatwe, tak przy 3-elementowych jest już trudniej: Na zielonym samochodzie leżą walizki: zielona, czerwona, zielona.

IMG_6863

I jak przy zabawie sylabami – samochody dojeżdżają pod namiot i rozpakowują bagaże we wskazane przez rodzica miejsce.

Walizki możecie wykorzystywać również do kategoryzacji, układania sekwencji, przeliczania itp – wszystko zależne jest od tego w jakiej ilości wydrukujecie walizeczki 😀

Moją pomoc “Jedziemy na wakacje” możecie kupić w moim sklepie – zapraszam.

Jeśli uważasz, że to co piszę jest wartościowe, podziel się wpisem ze znajomymi:

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.