Program Montessori „Ptaki” część druga

Program Montessori „Ptaki” część druga

Montessori - ptaki

Dzisiaj chciałabym pokazać Wam nasze kolejne aktywności jakie przygotowałam Milence związane z tematem ptaków.

Na początek najważniejsza rzecz u nas czyli…
  • Materiał językowy
  • Ćwiczenia przyimków – oczywiście związane z ptakami 😉

ptaki

 

Jak pracujemy?

Kładę przed Mileną planszę z drzewem oraz etykietę z ptakiem.

Następnie dokładam etykietę z pytaniem i zadaję pytanie: „Nad czym lata ptak?”

ptaki

 

Zadaniem Mileny jest odpowiedź na pytanie, wybranie odpowiedniej etykiety z odpowiedzią i ułożenie pod pytaniem:

ptaki

 

I kolejny przykład: „Na czym siedzi ptak?”.

ptaki

 

Odpowiedź: Ptak siedzi na na drzewie.

ptaki

 

  • Cykl rozwoju kury

W tym temacie przygotowałam Milenie następujące materiały: karty trójdzielne z cyklem rozwojowym kury, figurki oraz planszę filcową do pracy.

cykl rozwoju kury

 

Planszę i koła wycięłam z grubego filcu technicznego, strzałki z cieńszego filcu.

Ten zestaw pomocy zaliczam zarówno do kategorii materiału językowego jak i kosmicznego. Dlaczego?

Jako materiał kosmiczny Milena poznaje kolejność cyklu rozwoju ptaka na przykładzie kury. Jako materiał językowy – uczy się budować wypowiedzi, uczy się czytać podpisy pod ilustracjami , a także co bardzo ważne w naszej terapii – uczy się sekwencji czasowych. Bo sekwencje czasowe to nie tylko te krótkie – jak na przykład zjedzenie jabłka, ale także te z wydłużonym czasem trwania.

Jak pracujemy na tym materiale?

Na początku rozkładam w poprawnej kolejności karty z podpisami. Rozmawiamy o tym co następuje po kolei, czytamy podpisy. Następnie mieszam karty i proszę Milenkę o poprawne ułożenie kart:

cykl rozwoju kury

 

W kolejnym kroku Milena do ilustracji z podpisami dokłada ilustracje bez podpisów, a następnie etykiety z podpisami:

cykl rozwoju kury

 

Następnie dokłada figurki do ilustracji w poprawnej kolejności:

cykl rozwoju kury

 

Na koniec dostaje podkładkę, koła, strzałki i figurki:

cykl rozwoju kury

 

A jej zadaniem jest ułożyć poprawny cykl rozwoju kury na początku bez podpisów:

cykl rozwoju kury

 

A na koniec dokładając odpowiednie etykiety:

cykl rozwoju kury

 

  • Materiał sensoryczny

Na półce z materiałami sensorycznymi dołożyłam tacę – budowa gniazda.z patykami i piórkami.

Są to dla nas bardzo ważne materiały wspomagające ćwiczenia motoryki małej.

Co robimy z tą tacą?

Chyba się już domyślacie? Z cienkich, miękkich patyczków Milena będzie plotła gniazdko ptaka, które wewnątrz wyściele kolorowymi piórkami.

ptaki

 

Materiały:

  • Karty cykl rozwoju kury
  • Figurki „Cykl rozwoju kury” – Safari LTD.
  • Plansza z drzewem, etykiety z ptakiem, pytaniami i odpowiedziami – to część pomocy A. Wianeckiej: „Przyimki – karty ćwiczeń”.

Chcesz pomóc swojemu dziecku i wspierać rozwój jego mowy oraz naukę czytania?

Mam dla Ciebie ćwiczenia ogólnorozwojowe które Ci to ułatwią!

Zobacz moje zeszyty ćwiczeń “Radośnie rosnę i myślę” dzięki którym Twoje dziecko będzie ćwiczyło umiejętność logicznego myślenia, kategoryzacje, analizę i syntezę wzrokową oraz inne umiejętności, tak niezbędne do prawidłowego rozwoju mowy i wdrażające je do nauki czytania i pisania.



Szukasz innowacyjnej formy wspomagania rozwoju mowy dzieci?

Zobacz pomoce z serii „Kreatywne Wspieranie Mowy” – atrakcyjne dla dzieci, dobrane merytorycznie do ich potrzeb, o nowatorskiej i profesjonalnej grafice oraz perfekcyjnej jakości wykonania.




Masz ochotę pobrać darmowe materiały edukacyjne dla dziecka?


Zapisz się na mój bezpłatny* newsletter i pobierz „IDZIEMY NA RYBY!” – darmowy zestaw edukacyjny do zabaw z dzieckiem!

ZAPISUJĘ SIĘ NA NEWSLETTER:



*Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na przesyłanie Ci informacji o nowościach, promocjach, produktach i usługach KreatywneWrota.pl Zgodę będziesz mogła w każdej chwili wycofać, a szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności.



 

2 komentarze

  1. Maggdaline.pl pisze:

    Ile lat ma Milenka?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *