Moje Układanki – ćwiczenia sylabowe do nauki czytania

Moje Układanki – ćwiczenia sylabowe do nauki czytania


Moje Układanki, ćwiczenia sylabowe do nauki czytania – dwie sylaby otwarteczęść 1 – to pozycja autorstwa Pani Agnieszki Fabisiak-Majcher i Elżbiety Ławczys. Zestaw zawiera materiał podzielony zgodnie z kolejnymi etapami symultaniczno- sekwencyjnej metody wczesnej nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej.

Układanki te wyróżnia specyficzna konstrukcja, dzięki której dorosły może uczyć dziecko czytania poprzez wykonywanie różnych ćwiczeń.

Czyli jak konkretnie?

Układanki te wyróżnia specyficzna konstrukcja, dzięki której dorosły może uczyć dziecko czytania poprzez wykonywanie różnych ćwiczeń. Czyli jak konkretnie?

Na początek czytamy globalnie. Wprowadzamy 3 wyrazy globalnie. Wybieramy 3 obrazki, wyszukujemy do nich etykiety, układamy przed dzieckiem obrazki i czytamy podpisy (całe wyrazy), o tak:


Następnie czytamy razem z dzieckiem. Później zabieramy obrazki, pozostawiając etykiety na swoich miejscach.


Podajemy dziecku obrazki z poleceniem ułożenia NAD właściwą etykietką. Np. Sowa. Gdzie jest napis sowa? Połóż tam obrazek.


Kolejne kroki

Następnym krokiem jest zabranie etykiet i pozostawienie obrazków.


Podajemy dziecku etykietkę z poleceniem: Co tu jest napisane? Gdzie położysz tę karteczkę?


Kolejne ćwiczenie to dokładanie etykiet do obrazków – przy czym najpierw zamieniamy je miejscami.

Na oczach dziecka przestawiamy obrazki z etykietami, następnie zabieramy etykiety i ponownie prosimy dziecko o położenie pod obrazkiem.


Następnie wprowadzamy:

Czytanie sylab wspomagane obrazkiem.

Składamy z dzieckiem obrazek jednocześnie zwracając jego uwagę na sylaby napisane poniżej. Np: Co mamy na obrazku? Na dole napisane jest BU. Poszukaj co pasuje do rysunku? Zobaczymy co jest na obrazku.


Dziecko dokłada kartonik sugerując się oczywiście obrazkiem a nie podpisem. Zwracamy uwagę dziecka na sylaby: Brawo! Dołożyłeś DA. Co to jest?…. Tak. BUDA. (czytamy akcentując sylaby).

Ćwiczymy także czytanie sylab – osobno obrazek, osobno sylaby. Wybieramy wyrazy które dziecko już dobrze zna (z czytania globalnego), bądź dobrze zna sylaby z których są zbudowane.

Rozkładamy przed dzieckiem 3 obrazki i sylaby potrzebne do ułożenia wyrazów.

Mówimy: Teraz będziemy układać podpisy. Proszę poszukaj BUDA. Najpierw BU. Daj BU. Jeśli dziecko ma problem z odszukaniem, pomagamy mu i prosimy o odszukanie drugiej.


Chcesz pomóc swojemu dziecku i wspierać rozwój jego mowy oraz naukę czytania?

Mam dla Ciebie ćwiczenia ogólnorozwojowe które Ci to ułatwią!

Zobacz moje zeszyty ćwiczeń “Radośnie rosnę i myślę” dzięki którym Twoje dziecko będzie ćwiczyło umiejętność logicznego myślenia, kategoryzacje, analizę i syntezę wzrokową oraz inne umiejętności, tak niezbędne do prawidłowego rozwoju mowy i wdrażające je do nauki czytania i pisania.



Szukasz innowacyjnej formy wspomagania rozwoju mowy dzieci?

Zobacz pomoce z serii „Kreatywne Wspieranie Mowy” – atrakcyjne dla dzieci, dobrane merytorycznie do ich potrzeb, o nowatorskiej i profesjonalnej grafice oraz perfekcyjnej jakości wykonania.




Masz ochotę pobrać darmowe materiały edukacyjne dla dziecka?


Zapisz się na mój bezpłatny* newsletter i pobierz „IDZIEMY NA RYBY!” – darmowy zestaw edukacyjny do zabaw z dzieckiem!

ZAPISUJĘ SIĘ NA NEWSLETTER:



*Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na przesyłanie Ci informacji o nowościach, promocjach, produktach i usługach KreatywneWrota.pl Zgodę będziesz mogła w każdej chwili wycofać, a szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności.



 

3 komentarze

  1. mamy i uwielbiamy 🙂

    • Marzena pisze:

      Super! Cieszę się, że nie tylko nam się podobają te układanki! 🙂

  2. miraga pisze:

    Fajne to łączenie jednoczesne obrazku z wyrazem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *