Kieszonki do wszystkiego

Kieszonki do wszystkiego

Od paru dni „chodziło” mi po głowie: Co by tu zrobić, aby jeszcze bardziej uprzyjemnić córce naukę czytania? Jak wszyscy wiemy metoda symultaniczno-sekwencyjna wymaga wielkiej różnorodności pomocy do nauki.

Myślałam, myślałam aż…wymyśliłam! Dokładniej rzecz ujmując: wczoraj wymyśliłam dziś zrobiłam i już się nawet z córką bawiłyśmy. Jak wiecie u mnie od pomysłu do realizacji jest naprawdę niedaleka droga – jestem takim raptusem. Wpadnie mi pomysł do głowy i nie przeleży paru dni…ba! nie przeleży nawet paru godzin – od razu zabieram się do dzieła.

Tak oto powstały moje „Kieszonki do wszystkiego”.

Ze starej zasłony uszyłam panel z sześcioma kieszonkami. Na kieszonki naszyłam czarne rzepy (żeby był dobry kontrast koloru między pomarańczowym a czarnym). W związku z tym, że mam wiele pomocy które są już podklejone rzepami, część z nich ma rzepy z haczykami, a druga część z „tym takim miękkim” 🙂 – na kieszonki naszyłam obie części rzepów. I tę miękką i z haczykami – teraz będziemy mogły przypinać na kieszonki dowolne rzeczy – bo wszystko będzie pasowało 🙂

Kieszonki powiesiłam na strunie w pokoju córki (struna służy nam jako galeria prac. O naszej galerii na strunie pisałam w tym wpisie), i tak mi to wyszło:

IMG_2652

IMG_2658

 

Ale to nie koniec – to dopiero początek. Przygotowałam sobie paradygmaty z „P”, wycięłam, zalaminowałam, podkleiłam rzepem:

IMG_2659

 

Następnie przygotowałam córce zestaw różnych obrazków – wszystkie z paradygmatem „P”. Zalaminowałam – tych już nie podklejałam rzepem.

IMG_2662

 

Na kieszonki przyczepiłam paradygmaty z podklejonym rzepem:

IMG_2666

IMG_2668

 

I zaczęła się zabawa! Najpierw na stoliku lale wyprawiały przyjęcie i szykowały tort.

IMG_2671

 

Później pszczółki wyczuły słodki zapach i zleciały się do tortu!! trzeba było szybko ratować słodycze i umieścić pszczółki w odpowiednich kieszonkach – aby lale nadal mogły szykować na stoliku torty:

IMG_2677

 

Gdy już wszystkie pszczółki zostały poprawnie schowane do kieszonek,  zabrałyśmy się za ratowanie królewny w zamku.

IMG_2681

 

Później wrzucałyśmy miecze do odpowiednich kieszonek:

IMG_2683

 

W kieszonkach znalazło się też miejsce dla naszych gąsek 🙂 (gąski do pobrania w tym wpisie)

IMG_2685

 

Gdy udało nam się wrzucić do odpowiednich kieszonek wszystkie obrazki, przyszedł czas na trudniejsze zadanie: trzeba dopasować etykietki i wrzucić do kieszonek:

IMG_2686

 

Później kolacja, mycie ząbków i na dobranoc, przed snem…trzeba położyć jeszcze spać wszystkie księżyce…dobranoc….

IMG_2693

 

Kieszonki będą nam służyły długo – będą idealne do zabaw ze wszystkimi sylabami po kolei ich wprowadzania – ale nie tylko! Przygotuję córce etykiety z kolorami – będziemy sortować rzeczy po kolorze (zarówno obrazki, jak i drobnostki znalezione w domu: koraliki, klocki, guziki). Będziemy kategoryzować na tysiąc różnych sposobów:  Zrobimy sobie szafę oraz etykiety z ubraniami (tutaj majtki, tu skarpetki a tu bluzeczki), a także na przykład tu zwierzątka, a tu ryby, tam ptaki itp itd. pomysłów mam masę (jak zwykle), a baza w postaci kieszonek do wszystkiego jest gotowa 🙂

Jak Wam się podoba mój pomysł? Czekam na Wasze komentarze 🙂

Oczywiście…znacie mnie bardzo dobrze 😉 Nie byłabym sobą gdybym nie podzieliła się z Wami tym co przygotowałam dla córci – prawda? Oczywiście nie mam dla Was kieszonek 🙂 Te z łatwością można uszyć samemu, może jakaś ciocia czy babcia która ma maszynę. Można też kupić w Ikea takie kieszonki (6 sztuk kieszonek, 3 górze, 3 na dole) i doszyć na kieszonki rzepy. Nie pamiętam dokładnie ceny ( może 30 zł?) – ale te kieszonki z Ikea były dla mnie wyjściowym pomysłem na uszycie własnych). Mam dla Was obrazki które zrobiłam dla córci, o te:

podglmixsyl

Jest to 8 stron A4 z sylabami z „P”: jedna strona tylko etykiety (te do podklejenia rzepem), są torty i lale, sowy, pszczółki, baranki i biedroneczki a także – księżyce na dobranoc 😉 całość można pobrać tutaj. Czekam na Wasze komentarze 🙂

Pozdrawiam Was serdecznie i…. pędzę malować kolejne pomoce 🙂


Chcesz pomóc swojemu dziecku i wspierać rozwój jego mowy oraz naukę czytania?

Mam dla Ciebie ćwiczenia ogólnorozwojowe które Ci to ułatwią!

Zobacz moje zeszyty ćwiczeń “Radośnie rosnę i myślę” dzięki którym Twoje dziecko będzie ćwiczyło umiejętność logicznego myślenia, kategoryzacje, analizę i syntezę wzrokową oraz inne umiejętności, tak niezbędne do prawidłowego rozwoju mowy i wdrażające je do nauki czytania i pisania.



Masz ochotę pobrać darmowe materiały edukacyjne dla dziecka?


Zapisz się na mój bezpłatny* newsletter i pobierz "KOSMOS" – darmowy zestaw edukacyjny do zabaw z dzieckiem!
ZAPISUJĘ SIĘ NA NEWSLETTER:



*Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na przesyłanie Ci informacji o nowościach, promocjach, produktach i usługach KreatywneWrota.pl Zgodę będziesz mogła w każdej chwili wycofać, a szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności.



Jeśli uważasz, że to co piszę jest wartościowe, podziel się wpisem ze znajomymi:

 

17 komentarzy

  1. Wiola pisze:

    świetny pomysł 🙂 wykorzystam w swoej pracy 🙂 dziękuję

    • Marzena pisze:

      Dziękuję bardzo 🙂

  2. Marzena pisze:

    Jesteś niesamowita – jak zwykle. Z przyjemnością czytam Twojego bloga.

    • Marzena pisze:

      WOW, bo się zarumienię 🙂 Dziękuję serdecznie i cieszę się, że znajdujesz u mnie inspiracje 🙂

  3. Dorota Martuś pisze:

    Rewelacja! Gratuluję pomysłu! 🙂

    • Marzena pisze:

      Dziękuję serdecznie za miły komentarz 🙂

  4. Patrycja pisze:

    Fantastyczne pomoce dydaktyczne na pewno z tych też skorzystam . Wprowadziłam już wcześniejsze Pani pomoce w swojej grupie 4 – latków dzieci są zachwycone . Pozdrawiam 🙂

    • Marzena pisze:

      Bardzo mnie to cieszy, że dzieciom się podobają 🙂

  5. Gabriela Szymusik pisze:

    Witam,
    Pani Marzeno, nie będę już pisać jak ładne grafiki Pani tworzy, bo to jest oczywiste. Ma Panie wszelkie podstawy do tego, aby być z siebie dumną 😉 Pomoc jest wspaniała, do wykorzystania na wiele sposobów, niektóre z kart wydrukowałam podwójnie, aby grać w memory, czy chociażby szukanie „gdzie taki sam?”. Kilka pomysłów podeślę na priv. PS. dziękuję za opinię o „Powtarzam, nazywam, rozumiem”. Pozdrawiam

    • Marzena pisze:

      Dziękuję serdecznie za miły komentarz 🙂

  6. paula333 pisze:

    Piękne, dziękuję 🙂

    • Marzena pisze:

      Proszę bardzo 🙂

  7. Ania pisze:

    Tak, tak, tak! Cudne! 🙂

    • Marzena pisze:

      🙂 dziękuję 🙂

  8. Justyna pisze:

    Pomoce są jak zwykle przewspaniałe i przepomysłowe – podziwiam talent oraz entuzjazm! Przesyłam również nieśmiałe pytanie o to czy pomoce mogłyby zostać wzbogacone o nowe sylaby, np. te z paradygmatu MA? 🙂 Albo ewentualnie miejsce do samodzielnego wpisania sylabki? Będę wdzięczna za odpowiedź! I życzę kolejnych twórczych sukcesów!

    • Marzena pisze:

      Pani Justyno – otworzyłam swój mini sklepik z pomocami, dodałam za nieduża kwotę nowe plansze z wszystkimi sylabami otwartymi , a wkrotce pojawia sie tez nowe plansze do zabawy z sylabami zamknietymi. Zapraszam tutaj – bezposredni link do dzialu z sylabkami: http://kreatywne.wrota.net/sklep/index.php?main_page=index&cPath=10

  9. Justyna pisze:

    Świetnie, bardzo dziękuję 🙂 z pewnością z przyjemnością zajrzę na stronę!

Skomentuj Justyna Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *