Jak rozmawiać z dzieckiem o śmierci?
Jak poradzić sobie z odchodzeniem najbliższych? Czy choroby, umieranie i śmierć mają jakikolwiek sens? W jaki sposób rozmawiać z dzieckiem o śmierci?
Jak poradzić sobie z odchodzeniem najbliższych? Czy choroby, umieranie i śmierć mają jakikolwiek sens? W jaki sposób rozmawiać z dzieckiem o śmierci?
Prawa półkula mózgu: opracowuje informacje symultanicznie (czyli globalnie), rozpoznaje twarze, rozpoznaje, zapamiętuje, przetwarza obrazy całościowe ze wszystkich zmysłów, odbiera i ujawnia negatywne emocje, rozpoznaje, zapamiętuje, przetwarza przez odniesienie do posiadanych informacji, przetwarza przestrzeń, muzykę przetwarza czas cyklicznie, rozpoznaje, zapamiętuje, przetwarza piktogramy, znaki ikoniczne, przetwarza informacje matematyczne (dotyczy to myślenia matematycznego, a nie liczenia w znaczeniu…
Read more
Półkule mózgowe różnią się od siebie pod względem: anatomicznym architektonicznym biochemicznym Specjalizację w odbiorze, opracowaniu, budowaniu i przechowywaniu informacji przez lewą i prawą półkulę mózgu charakteryzuje: sposób przetwarzania informacji rozwojowa zmienność organizacji czynności osobnicza zmienność wynikająca z różnic strukturalnych osobnicza zmienność wynikająca z działania czynników zewnętrznych. Podczas układania ćwiczeń i planu terapeutycznego dla dziecka, trzeba…
Read more
Nie wiesz co to jest WWR, IPET czy rewalidacja?Zastanawiasz się jak powinna wyglądać ścieżka diagnostyczna dziecka z zaburzeniami mowy? Do jakiego iść lekarza? Ile godzin terapii należy się Twojemu dziecku? Ilość pytań i wątpliwości kłębiących się w głowie Cię przytłacza? Pora na szybkie usystematyzowanie wiedzy! Ścieżka diagnostyczna Ścieżka diagnostyczna może wyglądać trochę inaczej niż to…
Read more
Czas na kolejną, krótką i treściwą lekcję z cyklu #DzieckoMówiLepiej W 24 tygodniu płód ma już wykształcony aparat słuchowy. Słyszy bicie serca matki i jej głos. Słyszy szum jej krwi i bulgotanie w jelitach. Ale już od 16 tygodnia ciąży płód może odbierać bodźce dźwiękowe przez skórę! Reakcje te stanowią przygotowanie do ukształtowania się umiejętności…
Read more
Zastanawiałaś się może kiedyś jak zrobić grę planszową dla Twojego dziecka? A może czytając ten artykuł zastanawiasz się… Po co robić grę planszową skoro można ją kupić? Za samodzielnym tworzeniem gier planszowych przemawia wiele elementów: Po pierwsze to wspaniała zabawa sama w sobie. Spędzisz wspólnie czas z dzieckiem. Samodzielne tworzenie gier kształtuje wyobraźnię, kreatywność, myślenie…
Read more
Jakiś czas temu rozpoczęłam na moim Instagramie cykl krótkich lekcji w postaci karuzel z najważniejszymi informacjami dotyczącymi rozwoju dziecka. Lekcje te nazwałam wspólnym tytułem: #DzieckoMówiLepiej Nie będąc do końca przekonana czy kiedyś Instagram lub Facebook nie wybuchnie, postanowiłam wszystkie lekcje udostępniać w takiej samej postaci na moim blogu. Zapraszam więc na pierwszą lekcję #DzieckoMówiLepiej: „Czy…
Read more
Kreatywne wspieranie mowy – czasowniki są efektem współpracy dwóch kobiet: matki – terapeutki i terapeutki – matki, które wykorzystały swoje doświadczenia i wiedzę do połączenia sił i stworzenia innowacyjnej formy wspomagania rozwoju mowy dzieci. Dla kogo jest ten zestaw? Dla dzieci w wieku od 2 lat, zarówno w celu wspomagania rozwoju mowy jak i terapii…
Read more
Czy wiesz w jaki sposób możesz pokazać dziecku jak „wyhodować” własną tęczę.Pokaże Ci prostą zabawę badawczą, do której potrzebujesz tylko ręcznika papierowego, wody i zmywalnych markerów. Jak wykonać eksperyment? Z ręcznika papierowego wytnij wąski pasek. Po dwóch brzegach paska dziecko maluje kolorowe paski. Przygotuj dwie szklanki z wodą. Dziecko zanurza pomalowane końce ręcznika w dwóch…
Read more