Blog

Rymowanki – zgadywanki

Jakiś czas temu na Facebook’u pisałam, że uczestniczyłam w warsztatach organizowanych przez wydawnictwo WiR – „Moje sylabki” – nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną prof. Cieszyńskiej które prowadziła Pani Agnieszka Fabisiak-Majcher. Podczas tych warsztatów było otwarte stoisko wydawnictwa, na którym można było wszystko obejrzeć, przekartkować, pomacać 😉 – czyli to co lubię najbardziej. No i oczywiście kupić…
Read more

Jak uporządkować dzień?

Jest na facebook’u taka grupa: Logopedia – Metoda Krakowska. Pojawiają się tam różne posty, raz częściej, raz rzadziej – jak to na grupach bywa. Czasem bywa nudno, czasem bardzo inspirująco. Wczorajszy dzień zaliczam do bardzo inspirujących. W tym miejscu chciałabym od razu, z góry przeprosić wszystkie Panie o których będę pisała w tym wpisie, za…
Read more

W poszukiwaniu dinozaurów

W nauce czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną bardzo istotna jest rola percepcji wzrokowej. Brak umiejętności różnicowania liter podobnych, odwróconych w płaszczyźnie poziomej lub pionowej całkowicie uniemożliwia niektórym dzieciom naukę czytania, pomimo ich pełnych możliwości słuchowych i prawidłowo funkcjonującego słuchu fonemowego. Parę dni temu przekonałam się, że Milcia nie ma z tym żadnych problemów. Wracałyśmy z terapii tramwajem,…
Read more

Orientacja w przestrzeni oraz rozumienie przyimków określających relacje przestrzenne

Chciałabym Wam dziś zaproponować garść zabaw usprawniających orientację w przestrzeni oraz rozumienie przyimków określających relacje przestrzenne. To co nam dorosłym wydaje się łatwe i proste – dla dziecka wcale takie nie jest. Na początek proponuję pobawić się z dzieckiem w zabawy ruchowe, na przykład: wspólna z rodzicem zabawa ruchowa do tekstów piosenek kształtujących orientację przestrzenną,…
Read more

Opowiedz mi historyjkę…

Praca z historyjką obrazkową wspiera rozwój zdolności narracji u dziecka. Układanie obrazków każde dziecko będzie postrzegało jako dobrą zabawę. Rozbudzona ciekawość i chęć opowiedzenia własnej  historyjki będą motywowały dziecko do budowania coraz bardziej złożonych zdań. Odpowiadając na pytania dorosłych lub samodzielnie opowiadając o tym, co układa na obrazku, rozwija mowę, wzbogaca słownictwo i rozwija wyobraźnię.…
Read more

Chlapu chlap – czyli ćwiczenia motoryki dużej

Ostatnio głównie piszę o ćwiczeniach motoryki małej, ćwiczeniach pamięci itp. Kolejnym, bardzo ważnym elementem terapii są ćwiczenia sprawności ruchowej – bowiem przez różnego typu aktywność ruchową dziecko wzbogaca swoje coraz to nowe umiejętności. Dobranie właściwych ćwiczeń do indywidualnego poziomu rozwoju psychoruchowego jest bardzo istotnym elementem terapii. Rozwijając ogólną sprawność ruchową dziecka, dążymy do rozluźnienia i…
Read more

Układanki lewopółkulowe – tworzymy na szybkiego coś z niczego

Wczoraj Milcia miała kolejną diagnozę u psychologa i dostaliśmy zalecenie: układanki lewopółkulowe. Aby zrobić coś na cito trzeba mieć do tego pomoce. Oczywiście mogłam kupić  i kupiłam gotowy pakiet z CMK – Układanki lewopółkulowe Jagody Cieszyńskiej, ale… Wszystko super, ale od wyklikania do odebrania długa droga, przelewy bankowe, dostawa pocztą…to trwa, a ja potrzebowałam na…
Read more

Rytmy i dźwięki – postukaj, popukaj, odgadnij

Jakiś czas temu kupiłam córce bardzo interesującą pomoc w sklepie Moje Bambino. Jakoś nie było okazji, żeby Wam pokazać jak na niej pracujemy. Więc teraz nadrobię zaległości 🙂 W zasadzie pakiet „Rytmy i dźwięki” składa się z dwóch części – pakietu dla nauczyciela i pakietu dla ucznia. W pakiecie dla ucznia nie ma żadnych przykładowych…
Read more

Unieśmy się ponad chmury

Zawsze marzyłam o locie balonem gdy byłam mała. Oczywiście mam lęk wysokości, ale sama myśl o takim locie wydawała mi się bardzo magiczna. W internecie natknęłam się na wiele pomysłów jak samemu wykonać balony – od takich naprawdę latających do takich które są tylko dekoracją. Zdecydowałam, że z Milenką zaczniemy od tych które są tylko…
Read more