Matematyka z pingwinkami

Matematyka z pingwinkami

25 kwietnia 2017 Edukacja matematyczna kategoryzacje, wykluczanie ze zbioru Materia艂 matematyczny 0

Moja doba z 24 godzin co艣 ostatnio si臋 bardzo kurczy 馃檨 Dzisiaj wi臋c bardzo szybki wpis z du偶a ilo艣ci膮 zdj臋膰 – o naszej najnowszej pomocy: “Pingwinki na lodzie”. Jest to jeden z fajniejszych zestaw贸w do 膰wicze艅 matematycznych na konkretach z jakim si臋 zetkn臋艂am – 艂膮czy zabaw臋 z nabywaniem wielu umiej臋tno艣ci matematycznych.

Pingwinki rozwijaj膮 umiej臋tno艣膰 przeliczania, kategoryzowania, rozwi膮zywania dzia艂a艅 arytmetycznych, szacowania oraz podstawowe umiej臋tno艣ci wykonywania oblicze艅.

Jak bawimy si臋 z pingwinkami?

– Kategoryzujemy ze wzgl臋du na kolor

– Uk艂adamy sekwencje

– Uzupe艂niamy sekwencje

– Gramy w 鈥濩o brakuje?鈥 Uk艂adam r贸偶nokolorowe pingwinki na podstawce, Milenka chwil臋 si臋 przygl膮da i zamyka oczy. Zdejmuj臋 jednego pingwinka 鈥 jej zadaniem jest odgadn膮膰 kt贸rego brakuje.

– Gramy tak偶e w zmienion膮 wersj臋 powy偶ej opisanej gdy, czyli: 鈥濩o zmieni艂o miejsce?鈥 – zasady takie same jak w “Co brakuje?”, ale dla odmiany zamieniam miejscami 2 pingwinki, a jej zadaniem jest odgadn膮膰 kt贸re pingwiny zamieni艂y si臋 miejscami.

– Przeliczamy 鈥 uk艂adam na podstawce pingwinki, Milena przelicza i dok艂ada etykiet臋 z w艂a艣ciw膮 cyfr膮.

– Lub na odwr贸t – uk艂adam etykiet臋 z cyfr膮 a Milena uk艂ada odpowiedni膮 ilo艣膰 pingwink贸w.

– Rozwi膮zujemy proste dzia艂ania arytmetyczne – na lodzie siedzia艂y 2 偶贸艂te pingwiny. Przysz艂y do nich 4 czerwone pingwiny. Ile razem pingwin贸w jest na lodzie?

– Rozwi膮zujemy proste dzia艂ania arytmetyczne i dok艂adamy do nich odpowiednie etykiety.

– Gramy w stos pingwin贸w. Na 艣rodku sto艂u k艂ad臋 stos pingwin贸w w r贸偶nych kolorach. Gracz kt贸ry rzuca kostk膮 odczytuje z kostki cyfr臋 (Milenka dosta艂a od brata specjaln膮 kostk臋 z cyframi) i uk艂ada na swojej podstawce tyle pingwin贸w ile wylosowa艂 na kostce. Gra ko艅czy si臋 w chwili gdy nie ma ju偶 pingwink贸w na stosie. Wygrywa ten kto ma wi臋cej pingwink贸w.

Na pingwinkach mo偶ecie wykonywa膰 bardziej z艂o偶one dzia艂ania, bowiem podstawek jest 10, a pingwink贸w 100 – mo偶ecie wi臋c 艣mia艂o uczy膰 si臋 matematyki w zakresie do 100. My na razie skupiamy si臋 tylko na dodawaniu do 10, gdy Milenka to opanuje powoli b臋dziemy rozszerza艂y zakres dodawania i wprowadzimy tak偶e odejmowanie. A kiedy艣 tak偶e mno偶enie i dzielenie w zakresie do 100.

Pozdrawiam Was serdecznie i… lec臋 realizowa膰 kolejny projekt dla Mileny, o kt贸rym ju偶 wkr贸tce 馃檪

 

Je艣li uwa偶asz, 偶e to co pisz臋 jest warto艣ciowe, podziel si臋 wpisem ze znajomymi:

 

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany.