Polecane książki terapeutyczne i Montessori dla rodziców
Warsztaty Kreatywno – Terapeutyczne to cykl spotkań które prowadzę w mediach społecznościowych z Czytelnikami mojego bloga, które umieszczam później również tutaj – na blogu.
Podczas warsztatów pokazuję i uczę w jaki sposób prowadzić terapię dzieci z problemami w nabywaniu mowy. Pokazuję różnorodne ćwiczenia, uczę jak wykonywać ćwiczenia i polecam różnorodne pomoce logopedyczne.
Warsztaty „Polecane książki terapeutyczne i Montessori dla rodziców” przeprowadziłam 16 marca 2018:
Często polecam Wam różnorodne książki dla dzieci, dzisiaj chciałabym Wam pokazać moje ulubione książki terapeutyczne i Montessori dla rodziców.
Książki terapeutyczne
1. Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo – Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wydana przez Wydawnictwo Edukacyjne.
Książka jest skierowana to terapeutów wczesnej interwencji, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkolnych, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. A także do studentów pedagogiki, pedagogiki specjalnej, logopedii, polonistyki z logopedią, wychowania przedszkolnego i nauczania wczesnoszkolnego.
Autorki w bardzo przystępny sposób opisują wszystkie etapy rozwoju dzieci począwszy od pierwszego miesiąca życia dziecka aż do końca szóstego roku: motorykę, spostrzeganie słuchowe i wzrokowe, mowę, zabawę oraz rozwój społeczny.
Książka zawiera wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dostosowanych do każdego etapu rozwoju dziecka, a także rozdział poświęcony wczesnej nauce czytania.
Publikacja ta to kompendium wiedzy z psychologii rozwojowej.
2. Jagoda Cieszyńska – Metoda krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci. Wydana przez CMK.
Książka skierowana do logopedów, terapeutów, psychologów, pedagogów, rodziców i opiekunów wszystkich dzieci z problemami rozwoju funkcji poznawczych.
W pierwszej części tej publikacji scharakteryzowany został rozwój dzieci od urodzenia do 6 roku życia, a także 3 różne koncepcje terapeutyczne wynikające z przyjętej filozofii człowieka.
W części drugiej autorka opisała metody diagnozowania funkcji poznawczych oraz różne zaburzenia rozwoju dzieci.
Ostatnia część książki to omówienie 17 elementów Metody Krakowskiej, uwzględniające podstawy naukowe i rozwiązania praktyczne.
Duża liczba ćwiczeń oraz scharakteryzowane sylwetki dzieci w znacznym stopniu ułatwiają zrozumienie zasad diagnozowania i prowadzenia stymulacji rozwojowej Metodą Krakowską.
3. Anna Paluch, Elżbieta Drewniak-Wołosz – Dziecko afatyczne w szkole i przedszkolu. Wydawnictwo Komlogo
Publikacja ta jest wynikiem pracy zespołu osób zajmujących się problematyką dzieci afatycznych od wielu lat.
Za niezwykle ważne należy uznać wskazówki adresowane nie tylko przez specjalistów, ale i rodziców dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji.
4. Regina Panaś – Baw się z nami sylabami. Wydawnictwo Edukacyjne
Jest to pomoc dla nauczycieli, logopedów i rodziców zainteresowanych wspomaganiem rozwojem mowy dzieci w wieku przedszkolnym.
Książka w bardzo przystępny sposób przedstawia ćwiczenia z zakresu szeroko pojętej profilaktyki logopedycznej.
Materiał zawarty w publikacji pozwala wpływać na rozwój kompetencji językowej dzieci w wieku przedszkolnym: zasób słownika czynnego i biernego, logiczną i spójną formę wypowiadania się zgodnie z podstawowymi normami składniowymi i fleksyjnymi oraz wyraźną, czystą artykulację.
Wszystkie te umiejętności łatwiej jest kształtować, opierając się na Symultaniczno – Sekwencyjnej Nauce Czytania, dostosowanej do możliwości neurobiologicznych dzieci w wieku przedszkolnym.
5. Klaudia Piotrowska-Madej, Agnieszka Żychowicz – Smart Hand Model. Diagnoza i terapia ręki u dzieci. Wydawnictwo Harmonia.
Książka ta jest skierowana do terapeutów zajęciowych, nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów specjalnych, fizjoterapeutów, terapeutów SI, a także do rodziców dzieci z trudnościami w zakresie motoryki małej.
Pierwsza część publikacji prezentuje założenia teoretyczne prowadzenia terapii ręki łączące podejście i wiedzę pedagogiczną oraz fizjoterapeutyczną.
Druga część zawiera opis stworzonego modelu, a także bogato ilustrowane zestawy ćwiczeń m.in. z zakresu stabilizacji posturalnej, percepcji czuciowej i wzrokowej oraz manipulacji.
Ostatnią część książki stanowią karty diagnostyczne oraz karty ćwiczeń do wykorzystania podczas prowadzenia terapii.
Pedagogika Montessori
1. Delphine Gilles Cotte – Metoda Montessori w domu. Wydawnictwo RM
To książka prezentująca 80 zabaw edukacyjnych wykorzystujących zalety pedagogiki Montessori. Zabawy są tak skonstruowane, że można je realizować z dzieckiem w domu, używając do tego pomocy które sami przygotujecie.
2. Charlotte Poussin – Metoda Montessori, naucz mnie robić to samodzielnie. Wydawnictwo RM
W książce tej znajdziecie jasny wykład założeń pedagogiki Montessori, wskazówki jak stosować ją w praktyce oraz 20 rozwijających zabaw edukacyjnych dla dzieci w różnym wieku.
3. Maria Montessori – Domy dziecięce. Wydawnictwo Akademickie „Żak”
Jest to prezentowana praca Marii Montessori „Le Case dei Bambini”. Oparta na wydaniu Henryka Lindenfelda z 1913 roku.
Książka zachowuje formę tłumaczenia z początku XX w. W pracy zmieniono jedynie przestarzała pisownię, uznawaną już za niepoprawną, oraz uaktualniono niektóre wyrazy. Dzięki tym drobnym poprawkom książka zyskała na czytelności, a nie straciła nic ze swojego ducha.
4. Małgorzata Miksza – Zrozumieć Montessori. Wydawnictwo Impuls.
Książka ta ma celu wyjaśnienie czytelnikowi przesłania pedagogicznego Marii Montessori. Treść tej książki nie wyczerpuje w całości zagadnień dotyczących pedagogiki Montessori – jest celem podstawowym jest ukazanie sensu wychowania jaki nadała mu autorka.
5. Sabina Guz – Edukacja w systemie Marii Montessori. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Książka adresowana jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej wczesnoszkolnej, nauczycieli matematyki w starszych klasach szkoły podstawowej, pedagogów specjalnych, rodziców zaangażowanych w domową edukację swoich dzieci, pedagogów kształcących i doskonalących wiedzę.
W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię tej metody, jej współpracowników i następców.
Tutaj znajdziecie zapis LIVE który prowadziłam na Facebook, zapraszam:
Chcesz pomóc swojemu dziecku i wspierać rozwój jego mowy oraz naukę czytania?
Mam dla Ciebie ćwiczenia ogólnorozwojowe które Ci to ułatwią!
Zobacz moje zeszyty ćwiczeń “Radośnie rosnę i myślę” dzięki którym Twoje dziecko będzie ćwiczyło umiejętność logicznego myślenia, kategoryzacje, analizę i syntezę wzrokową oraz inne umiejętności, tak niezbędne do prawidłowego rozwoju mowy i wdrażające je do nauki czytania i pisania.
Szukasz innowacyjnej formy wspomagania rozwoju mowy dzieci?
Zobacz pomoce z serii „Kreatywne Wspieranie Mowy” – atrakcyjne dla dzieci, dobrane merytorycznie do ich potrzeb, o nowatorskiej i profesjonalnej grafice oraz perfekcyjnej jakości wykonania.
Masz ochotę pobrać darmowe materiały edukacyjne dla dziecka?
Zapisz się na mój bezpłatny* newsletter i pobierz „IDZIEMY NA RYBY!” – darmowy zestaw edukacyjny do zabaw z dzieckiem!
ZAPISUJĘ SIĘ NA NEWSLETTER:
*Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na przesyłanie Ci informacji o nowościach, promocjach, produktach i usługach KreatywneWrota.pl Zgodę będziesz mogła w każdej chwili wycofać, a szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności.