Blog

Tablica motywacyjna

Najlepszym pomysłem na zachęcenie dzieci do wypełnienia ich obowiązków, przestrzegania zasad prawidłowego zachowania się jest tablica motywacyjna. Jest to wspaniała pomoc wychowawcza i dydaktyczna dla rodziców wszystkich dzieci. Parę słów o tablicy motywacyjnej Nasze pociechy, ale także my dorośli potrzebujemy motywacji i nagród (oczywiście potrzebujemy także wyznaczania granic i kar). Tablica motywacyjna będzie dla każdego…
Read more

Wprowadzamy kalendarz pogody

Życie dorosłych porządkuje kalendarz. Jak jednak zwrócić uwagę dziecka na cykliczność dni tygodnia i miesięcy oraz zmienność zjawisk pogodowych? Wykorzystując Kalendarz Pogody, który zaangażuje dzieci i stanie się częścią codziennego rytuału w przedszkolu lub w domu. Dziecko zapoznaje się z podstawowymi pojęciami dotyczącymi pogody, potrafi nazwać pory roku, dni tygodnia, miesiące. Nasz kalendarz pogody Praca…
Read more

Moje Układanki – ćwiczenia sylabowe do nauki czytania

Moje Układanki, ćwiczenia sylabowe do nauki czytania – dwie sylaby otwarteczęść 1 – to pozycja autorstwa Pani Agnieszki Fabisiak-Majcher i Elżbiety Ławczys. Zestaw zawiera materiał podzielony zgodnie z kolejnymi etapami symultaniczno- sekwencyjnej metody wczesnej nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej. Układanki te wyróżnia specyficzna konstrukcja, dzięki której dorosły może uczyć dziecko czytania poprzez wykonywanie różnych ćwiczeń.…
Read more

Czytanie globalne

Naukę czytania globalnego rozumiemy, jako swoistą stymulację funkcji prawopółkulowych. Zapoznanie dziecka z globalnymi, wzrokowymi reprezentacjami słyszanych słów następuje równolegle z nauką sylab otwartych. Za tak zwane globalne czytanie odpowiedzialne są struktury półkuli prawej, opracowującej całościowo spostrzegane bodźce. Natomiast, czytanie sylab urzeczywistnia się w sekwencyjnie pracującej lewej półkuli mózgu. Słowem wyjaśnienia Bardzo istotne jest jest w…
Read more

Czytanie metodą symultaniczno-sekwencyjną – sylaby etap 1

Metoda Krakowska nie istnieje bez symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania. Wyjaśniam, że Metoda Krakowska nie jest TYLKO nauką czytania. MK powstała z myślą o dzieciach z deficytami rozwojowymi, ale jest świetna do stymulacji dzieci zdrowych. Podstawowym założeniem  jest nauka czytania SYLABAMI. Postępowanie w metodzie: Ćwiczenia należy rozpoczynać od tego materiału, który dziecko już zna i z którym…
Read more

Układanka lewopółkulowa DIY

Układanka lewopółkulowa DIY – zapraszam Was serdecznie do stworzenia razem ze mną układanki lewopółkulowej z niczego. Jesteście gotowi? Aby stworzyć tę zabawkę weźcie do ręki pudełko i przespacerujcie się po mieszkaniu, zaglądając do różnych szuflad, pudełek, pudełeczek w poszukiwaniu różnego typu „śmieci”  i resztek które gdzieś nam zawsze zalegają. Na zdjęciu są skarby które znalazłam…
Read more

Czytanie metodą symultaniczno-sekwencyjną – część 1

Wczesna nauka czytania, jako metoda stymulująca rozwój struktur mózgowych, pozwala na szybszy rozwój poznawczy, ułatwia i przyspiesza rozwój mowy, pozwala korygować wady wymowy oraz zapobiega rozwojowi dysleksji i jest również idealna dla dzieci dwujęzycznych. Impuls… Dzisiejszy post powstał pod wpływem impulsu. Wczoraj był u mnie znajomy, przywieźć zamówione słodkości (w tym miejscu serdecznie pozdrawiam Damiana…
Read more

Zrób samodzielnie kalendarz adwentowy

Grudzień już powoli puka do drzwi, więc nadszedł czas na stworzenie kalendarza adwentowego. Co roku robię dzieciom taki kalendarz – jednak co roku wygląda on inaczej. Jak zrobiłam kalendarz adwentowy? Jako „bazy” do mojego kalendarza użyłam kijka pożyczonego od młodszego syna. Kija z dość długą historią – bowiem znalezionego podczas wspinaczki na górę Stol w…
Read more

Idziemy na zakupy, czyli programowanie języka polskiego

Programowanie języka jest techniką wprowadzania struktur językowych w odpowiedniej kolejności. Ma to ścisły związek z rozwojowym aspektem terapii, w oparciu o paradygmat słownikowy, gramatyczny i składniowy. Pakiet początkowy, czyli co to jest? Podczas  naszej zabawy „Idziemy na zakupy” możemy zastosować metodę, którą stosuje się w Szkole Krakowskiej – dać dziecku „pakiet początkowy” (starter) gramatyki języka…
Read more